To właśnie tutaj znajduje się najistotniejsze (nie licząc namiotu pełnego
ale) miejsce dla uczestników - herold posiada informację o potyczkach, jakie zostaną stoczone, kto z kim stanie w szranki i kto z kolei odpadł podczas trwania turnieju.
Temat wyłączony z rozgrywki fabularnej - służy do informowania graczy o zmianach zachodzących na turnieju, takich jak zwycięstwo jednego zawodnika, przegrana kolejnego oraz nowo powstające pary do następnego etapu rozgrywek. Widzowie mogą gromadzić się od czwartku (23.05) na trybunach w dowolnej kolejności, w razie potrzeby mają także prawo założyć temat z osobną lożą - jeśli podczas rozgrywki powstanie zbyt wielki tłok. Nazwijcie temat "lożą lordowską" i dodajcie informację "część zachodnia/wschodnia" w zależności od zajmowanego miejsca.
Uczestnicy turnieju podchodzący z wysokich rodów mają prawo założyć temat z namiotem, gdzie będą sposobić się do walki. Reszta uczestników ma do dyspozycji wspólny namiot, w którym jest wystarczająco wiele miejsca dla każdego woja.
Jako pierwsi w szranki staną łucznicy - dlatego też proszę o przygotowanie się osób z listy do rozgrywki. Najpierw walczy para z lewego górnego rogu wykresu, następnie para z lewego dolnego rogu, potem - para z prawego górnego rogu, i tak dalej.
Kiedy zawody łucznicze dobiegną końca - w szranki staną walczący na miecze. Kolejność rozgrywek odbywa się podobnie jak w przypadku łuczników, zatem - najpierw lewa strona wykresu, następnie prawa.
Jako ostatni zmagać się będą walczący na kopie - kolejność wystąpień jak w dwóch poprzednich wypadkach. Po finałowej walce zwycięzca zobligowany jest do publicznego wyboru spośród zebranych dam Królowej Miłości i Piękna.
Tuż po każdej finałowej walce, zwycięzca dostanie kufer ze złotem, będący nagrodą za wiktorię w turnieju.
Sposób prowadzenia turnieju w przypadku łuczników:
Turniej rozpoczyna Mistrz Gry. Zadaniem walczącego będzie opisywanie w poście, jak mierzy z łuku i strzela, jednak o samym wyniku strzału zadecyduje rzut kośćmi, który wykona MG - im wyższy wynik rzutu, tym większą ilość punktów zdobywa zawodnik. Łucznik ma trzy próby, punkty zostaną zsumowane i to one zadecydują o zwycięstwie lub porażce. By nie przeciągać zbytnio rozgrywki, pierwszy strzał opisujecie w osobnym poście - Mistrz Gry wstawi informację o wyniku strzału - i wtedy zawodnik, odnosząc się do posta MG, doda swój post z opisem drugiego i trzeciego strzału już w jednej wiadomości. Wyniki także ogłosi Mistrz Gry. Z racji swojego przeszkolenia pod względem łucznictwa, postać fabularna, która posiada taką informację w Karcie Postaci - dostaje wyjściowo 1 punkt na każdym etapie turnieju.
Sposób prowadzenia turnieju w przypadku walki na miecze i walki na kopie będzie zależny od następujących czynników:
pojedynki rozstrzygane będą według opisów prowadzenia walki oraz rzutu kością k100. W tym systemie bierzemy pod uwagę kunszt pisania, umiejętności postaci i jej atak wynikający z opisu, plus drobne humory losu wynikające z rzutu pomocniczego kostką. Mistrz Gry będzie czuwać nad przebiegiem walki i to on wyda osąd.